piątek, 5 listopada 2010

Słoneczka z sojowym omletem i sałatką

SKŁADNIKI:

    NA BUŁKI:
  • 1 szklanka mąki pszennej razowej pełne ziarno
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 20 g kostki drożdży świeżych
  • 1 łyżeczka soli
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 4 łyżki ziaren słonecznika
  • SAŁATKA:
  • 1 pomidor
  • 1/3 papryki
  • 1 mała cebulka czerwona
  • szczypiorek
  • 0,5 łyżeczki sezamu
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1-2 łyżeczki soku z limonki
  • pieprz, szczypta soli
  • NA KAŻDY OMLET:
  • 1 jajo
  • 2 łyżeczki jasnego sosu sojowego
  • 1 łyżka oleju
    + do kanapek - sałata, majonez

PRZYGOTOWANIE:
BUŁKI (przepis pochodzi z Pracowni Wypieków): Mąkę pszenną i pszenną razową wymieszać w misce z łyżeczką soli. Drożdże rozkruszyć w miseczce, wymieszać dokładnie z jedną łyżką wody, dodać do mąki, wlać też oliwę. Mieszając drewnianą łyżką, dolewać powoli wodę. Wyłożyć na stolnicę, wyrobić szybko gładkie ciasto. Następnie wlepić w nie połowę ziarenek słonecznika. Posmarować wierzch oliwą, odstawić na 40 minut do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Po tym czasie podzielić ciasto na 5 większych lub 10 mniejszych części - uformować dowolny kształt bułeczek, obtoczyć je w pozostałym słoneczniku, odstawić na blachę wyłożoną papierem do pieczenia - w ciepłe miejsce na pół godz, przykryć ściereczką. Piekarnik nagrzać na 230 stopni.
Na dno piekarnika włożyć naczynie z kostkami lodu lub zimną wodą. Bułki piec 15 minut - będą pyszne i chrupiące. Łatwy, szybki sposób na własne pieczywo :)
Ja upiekłam bułki późnym wieczorem, by mieć na rano, trzymałam zawinięte w ściereczkę.

SAŁATKA: pomidora obrać ze skórki, usunąć miąższ- pestki, a resztę pokroić na kostkę, paprykę pokroić na kostkę - wymieszać z resztą podanych w składzie produktów. Ja dodałam 2 łyżeczki soku z limonki, gdyż lubię kwaśniejsze.

OMLET: jajo rozbełtać z sosem sojowym, usmażyć omlet na natłuszczonej patelni.

Bułeczki najlepsze są na ciepło - więc podgrzałam je chwilę w piekarniku. Bułeczkę posmarować majonezem (lub masłem). Obłożyć sałatą, Omlet złożyć do bułki. Podawać z orientalną sałatką - osobno lub do środka :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)