niedziela, 20 marca 2011

Mango lassi

Pierwszy raz piłam go w... Holandii, w małej, hinduskiej restauracji w Amsterdamie. Było w nim trochę za dużo kardamonu, a jego intensywny aromat trochę mnie drażni, więc koktajl wypiłam szybko, niemal duszkiem. 
Ale chciałam się z nim znowu zmierzyć, tak na szybko (bo i wykonanie jest szybkie). Szukałam przepisu w internecie i... przepisów jest aż za dużo, a moje wyobrażenie o idealnym mango lassi były już dosyć sprecyzowane. Ten krótki "przepis" jest wypadkową kilku przepisów i własnych smakowych poszukiwań :)

SKŁADNIKI (2 szklanki):

  • 1 dojrzały owoc mango (20 dag miąższu)
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki miodu
  • szczypta kardamonu
PRZYGOTOWANIE:
Mango obrać. Miąższ oddzielić od pestki, pokroić, zmiksować z jogurtem, mlekiem i miodem. Doprawić szczyptą kardamonu (lub większą ilością - jeśli lubicie). Rozlać do szklanek. Schłodzić. Można podawać z kostkami lodu.





8 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że mango lassi, które piłam w hinduskiej restauracji nie było powalające, ale na pewno takie własnej roboty jest lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam mango w domu i czekam az się ładnie dojrzeje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś też zraziłam się do mango lassi, na szczęście jakiś czas potem spróbowałam wersji lassi na słono i to było to :-) od tego czasu często robię sama na zmianę wersję słodką ze słoną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam mango lassi, ale czas skosztować. Zrobiłyście mi smaka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię mango lassi i na szczęście się do niego nie zraziłam. Czas zrobić w domu - dotychczas piłam tylko w indyjskich knajpkach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mango lassi jest wspaniałe:) Pychota

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam mango lassi, zawsze zamawiam w hinduskich knajpkach. :) Nie wiedziałam, że jest takie proste w wykonaniu! Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)