środa, 4 lipca 2012

Bób z kozim serem i miętą

Bób. Tak niewiele trzeba by wydobyć z niego to, co najlepsze. Wystarczy ugotować i wyjeść łupinek lub przyprawić kilkoma kroplami oliwy, solą i pieprzem. Można zmiksować go na pastę, dodać ulubionych ziół i podawać na bruschettach. Można dodać go do zupy pełnej młodych warzyw. Można też zrobić sałatkę lub coś na kształt sałatki... wystarczy wymieszać bób z dużą ilością mięty przywiezionej z ogrodu mamy, aromatycznym kozim serem, odrobiną pieprzu, kilkoma kroplami oliwy z czosnkiem i gotowe. Może nie wygląda perfekcyjnie, ale jak to smakuje :)


SKŁADNIKI:
(2 porcje)
  • 500 g bobu 
  • (do wody szczypta cukru i soli)
  • 120 g koziego sera z roladki lub 60 g i 60 g zwykłego, śmietankowego
  • dwie łyżki posiekanej mięty ogrodowej + całe listki do dekoracji
  • 1-1,5 łyżki oliwy z oliwek Monini
  • mały ząbek czosnku
  • młotkowany pieprz
  • garstka rukoli

PRZYGOTOWANIE:
Do 1-1,5 łyżki oliwy dodać pokrojony ząbek czosnku. Odstawić na trochę.
Bób ugotować w lekko osolonej i osłodzonej wodzie (ja ugotowałam tak, by nie był do końca miękki). Lekko wystudzić i obrać - po obraniu jest go ok. 300 g. Jeszcze ciepły wymieszać z pokruszonym, kozim serem i posiekaną miętą i oliwą z czosnkiem. Posypać młotkowanym pieprzem. Na talerzu udekorować listkami mięty i rukoli. 






9 komentarzy:

  1. moja teściowa byłaby zachwycona :) uwielbia bób!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu,
    taki bób lubię najbardziej!
    Poza tym z masłem i koprem.
    Pyszne zdjęcia.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie bob. Najczesciej po prostu go gotuje i wyjadam z lupinek. Twoja propozycja wyglada pysznie :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas w domu nigdy nie jadło się bobu, ale przy takim fajnym pomyśle na niego, pewnie będę musiała go w końcu kupic i spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham kozi ser i bób, to danie musi być wspaniałe. U mnie w domu jemy ugotowany bób z masłekiem, czosnkiem i koperkiem, jeszcze inaczej nie jadłam, jest pyszny :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A co się robi z tą oliwą i czosnkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wstępie napisałam, żeby wymieszać wszystko razem, a w samym przygotowaniu zapomniałam o "wmieszaniu" :) Już poprawione, dzięki za zwrócenie uwagi!

      Usuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)