niedziela, 4 sierpnia 2013

Lody caffè latte

Mrożona kawa jest jednym z moich letnich uzależnień. Wraz z lodami jest mi w stanie zastąpić jeden, a czasem nawet dwa posiłki (drugie śniadanie i podwieczorek:)).



Moja idealna kawa jest bez cukrów i syropów, z dużą ilością kruszonego lodu, na bazie mleka 1,5-2 % z podwójnym espresso - najczęściej robię sobie taką sama. Natomiast lody muszą być słodkie - uwielbiam smaki typu karmel, śmietanka, "ciasteczko" czy "kawa irlandzka". Latem inne desery mogą nie istnieć...
Oto lody, do których stworzenia zainspirował mnie trzymany przez mamę w szafce likier "caffè latte"... no i moja wakacyjna miłość do lodów i kawy :)




Lody caffè latte

SKŁADNIKI:

  • pół szklanki mocnej kawy (u mnie z ekspresu przelewowego, ale najlepsze będzie podwójne espresso)
  • pół szklanki pełnotłustego mleka
  • 3 żółtka
  • 1/3 - 1/2 szkl. cukru (w zależności jak słodką kawę lubimy:))
  • pół szklanki śmietany 36 %, schłodzonej
  • 50 ml likieru - caffè latte lub kawowego
  • łyżeczka cukru waniliowego

PRZYGOTOWANIE:
1. Przygotować maszynkę do lodów - zgodnie z instrukcją producenta wstawić misę do zamrażarki na 12/24 h przed przygotowaniem lodów.
2. Zaparzyć mocną kawę i ją schłodzić. Dobre będzie podwójne espresso, pół szklanki mocnej kawy z ekspresu przelewowego lub przefiltrowana kawa po turecku. 
3. Wlać kawę do szklanki i dopełnić ją pełnotłustym mlekiem. Przelać do miski. 
4. Śmietankę ubić - nie musi być bardzo sztywna, wystarczy, że nabierze puszystości.
5. Żółtka oddzielić od białek (białka można zamrozić - przydadzą się np. do bezy:)) i delikatnie ubić z łyżeczką cukru waniliowego. 
6. Do miski z kawą i mlekiem dodać cukier i na wolnych obrotach miksera wymieszać. Następnie dodać żółtka i na koniec ubitą śmietankę. Dolać likier i wszystko wymieszać.
7. Przelać do maszynki i włączyć ją na 30-40 min. Po tym czasie lody wstawić do zamrażarki na co najmniej godzinę. 




6 komentarzy:

  1. Też kocham słodkie lody! Uwielbiam krówkowe, może kiedyś zrobicie takie i wrzucicie przepis? :]

    OdpowiedzUsuń
  2. kupiłam ostatnio maszynę do lodów i zepsuła się zanim jeszcze ją urochomiłam. Czy mogłabym wiedzieć jakiej Wy używacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy maszynkę firmy Fagor ICE 15. Póki co daje radę :)

      Usuń
  3. pysznie wyglądają:) uwielbiam domowe lody:D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja również przyłączam sie do ochów i achów :) domowe najlepsze a kawowe w szczególności :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)