poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Proste i szybkie ciasto z jabłkami "jadą goście"

Ciastem poczęstowała mnie mama kolegi, gdy spędzaliśmy leniwe popołudnie za miastem. Prosty skład, bez tłuszczu i  mleka (łatwy do zapamiętania bez notatek:)) oraz krótki czas przygotowania zachęcały do zrobienia. W ciągu tygodnia zrobiłam je 3 razy! - z papierówkami, borówkami i malinami, z kolorowymi renklodami a teraz z papierówkami i malinami.



Ciasto jest pyszne - bardzo wilgotne i mocno owocowe, optymalnie słodkie - takie jak lubię. Degustowali je też znajomi Kasi z pracy, moja ekipa z pracy i nasi rodzice - mama wpisała je na stałe w swoje deserowe menu ;) Same pochwały świadczą o tym, że warto je piec jak najczęściej. Więc jeśli jadą goście... koniecznie zróbcie ciasto! :)


Proste i szybkie ciasto z jabłkami

SKŁADNIKI:

  • masło + bułka tarta albo papier do pieczenia do wysmarowania / wyłożenia blachy
  • 1,5 kg kwaśnych jabłek (najlepiej papierówek)
  • 5 jajek
  • 1,5 szklanki cukru kryształ
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • dowolne owoce - maliny, borówki, agrest, porzeczka lub śliwki + odrobina mąki*

PRZYGOTOWANIE:
1. Formę 30 x 25 cm wysmarować masłem, wysypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia.
2. Piekarnik rozgrzać do temp. 180 stopni (grzanie góra/dół).
3. Papierówki obrać, dowolnie pokroić bezpośrednio na blachę.
4. Cukier ubić z całymi jajkami na jasną, puszystą masę, dodać przesianą mąką i proszek do pieczenia, ubić na niższych obrotach do połączenia składników.
5. Masą zalać jabłka na blasze. Dodać pozostałe owoce - połówki lub ćwiartki śliwek bez pestek lub obtoczone w mące mniejsze owoce - maliny, borówki, porzeczki, agrest - by nie zatopiły się w cieście.
6. Piec 40-50 minut w 180 stopniach. Wyjąć, lekko wystudzić przed krojeniem, posypać cukrem pudrem.
7. Podawać lekko ciepłe z lodami lub na zimno.

Następnego dnia jest równie pyszne - cały czas wilgotne i mocno owocowe.
* Można zrobić je z samymi jabłkami.



A tak wyglądała odsłona tego ciasta z zeszłego tygodnia ;)



45 komentarzy:

  1. ciasta z jabłkami to moja słąbość :) Cudownie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie szybkie ciach - szybko powstają i szybko znikają, a są mega apetyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ale smakowite zdjęcia! takie ciasta lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wygląda naprawdę smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Upiekłam, ciasto jest rewelacyjne. Czy jeśli dam jabłka na wierzch i powciskam w środek, to ciasto też wyrośnie? Chciałabym, żeby jabłka nie były na samym spodzie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, powinno wyrosnąć - staraj się pokroić jabłka w małe kawałki, żeby nie były zbyt ciężkie.

      Usuń
    2. PYCHA CIASTO.WŁAŚNIE ZROBIŁAM DODAŁAM JEŻYN I WIŚNI NA WIERZ OBTOCZONYCH W MĄCE.

      Usuń
  6. wlasnie sie piecze zobaczymy staszek

    OdpowiedzUsuń
  7. dziadek wlasnie sie piecze zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
  8. staszek wtorek 30 12 2014 wlasniejest w iekarniku

    OdpowiedzUsuń
  9. Smaczne, słodkie i wilgotne ciacho. Niezła baza do innych owoców. Zrobiłam dziś z jabłkami i jest fajne.
    21-01-2015

    OdpowiedzUsuń
  10. no wlasie wstawilam ;p lubie jabka i szybki ciasta wiec trafione w setno ;p;p;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie sądziłam, że pieczenie może być tak przyjemne! ciasto zrobione, zjedzone, jutro piekę kolejną balachę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacyjny przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. pychotka,miałam kilka jabłek kwaśnych okrutnie nikt ich nie chciał jeść,a ciasto zniknęło w oka mgnieniu.Polecam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto jest pyszne....proste szybkie I latwe polecam.....

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy zamiast śliwek mozna dac morelki na wierzch?

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy zamiast sliwek mogą byc morele?na wierzch?

    OdpowiedzUsuń
  17. własnie robie to ciasto jest juz w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie w piekarniku....próbuje w tortownicy mam nadzieję że wyjdzie .....pachnie cudnie...napiszę po konsumpcji 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Pychota :) piękne podsumowanie stresujacego dnia w pracy, pieczenie mnie uspokaja jak nic a poźniej takie pyszne i pachnące ciast mniamniam

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyszło cudownie.Chrupiace z wierzchu ,puszyste wewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
  21. właśnie wyciągnęłam z piekarnika :) pierwszy raz w życiu piekłam ciasto :) zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciastko super, po 40 minutach wyciagnelam z piekarnika bo myslalam ze ciasto jest juz upieczone, po ukrojeniu kawalka okazało sie ze ciasto jest w srodku jeszcze surowe wiec wstawilam ponownie do piekarnika na 20 minut, myslalam ze mi wyjdzie zakalec, ale tak sie nie stalo, placek wyszedl pulchny , polecam

    OdpowiedzUsuń
  23. super ciacho przed chwila wyjelam z piekarnika szkoda ze nie mialam innych owocow tylko jablka polecam

    OdpowiedzUsuń
  24. właśnie się piecze, pachnie rewelacyjnie :))) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  25. Maka tortowa moze byc ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Z jabłkami piekę to świetne ciacho non-stop.Czy może być też z rabarbarem??? czy ktoś próbował???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że rabarbar jak najbardziej się sprawdzi w tym cieście, choć dodałabym go trochę mniej niż jabłek i obtoczyła w mące ziemniaczanej (ok. 2 łyżki)

      Usuń
  27. Mąż upiekł dzisiaj-ciasto super:)Agata

    OdpowiedzUsuń
  28. Upiekłam to ciasto dzisiaj koło południa. Poszłam do sąsiadki na kawę. Nie było mnie z godzinkę. Jak wróciłam ciasta też już nie było....Domownicy wciągneli w 5 minutek. Musiałam piec drugie, żeby dać sąsiadce na spróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. dlaczego tam nie ma żadnego tłuszczu : masło, margaryna, olej ???? na pewno nie trzeba dodawać - zestresowana monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekę już chyba milionowy raz i wierz mi nie trzeba😉przez to też ma mniej kalorii 😊a teraz rabarbarowo-truskawkowe

      Usuń
  30. Teściowa zrobiła mi "niespodziankę" i nakroiła mi z kilogram jabłek, do placuszków, a ja prosto z pracy i za godzinę z hakiem wyjeżdżam. Znalazłam ten przepis, dodałam śliwek i po 15 minutach w piekarniku - rewelacja! Jabłka się nie zmarnowały!

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzis je upieklam! Przepyszne,wilgotne i cudownie mieciutkie!!!

    Bes

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam :)
    Dziękuję za ten cudowny przepis, to pierwsze samodzielnie wykonane ciasto wyszło pyszne ! Na początku mama miała obawy ,,a czy to nie za dużo jabłek? przecież to sie nie dopiecze". Przed chwilą przyszła i prosiła abym w poniedziałek upiekła następne ! Dziękuje jeszcze raz <3
    Ola.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam, czy owoce mogą być mrożone? pozdrawiam
    ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieje ryzyko, że za mocno puszczą sok - można ich dodać mniej i obtoczyć w mące.

      Usuń
  34. Witam wszystkich kocham placki z każdym rodzajem owoca ,pewnie bd pyszne:-) moje ciasto już wstawilem do piekarnika i czekam na efekt końcowy . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  35. Cala blaszka rozplynela sie w ustach...w mgnieniu oka! Pyszne! Dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam tylko termoobieg😕czy ktoś wie jak długo i jaka temperatura?

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)